Усі ми різні – усі ми рівні

13 листопада у Всесвітній день доброти в Русанівському ліцеї розпочався Тиждень толерантності.

Мудрець сказав: «Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра».
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.

Кожен учень проаналізував свої вчинки та поділився інформацією про добрі справи.  

16 листопада - Міжнародний день толерантності. Толерантність – це привілей сильних і розумних, які не сумніваються у собі й поважають інших.

Протягом тижня ми обмінювалися думками, аналізуючи поняття «добро» й «толерантність». Писали диктанти та есе «З чого починається доброта?». Обговоривши проблематику різних творів, зрозуміли, що добрі справи слід чинити мовчки, не афішуючи їх та не очікуючи подяки.

Під час уроків математики шукали кількісний вимір доброти й толерантності. Прийшли до висновку: добро – потенційно нескінченна величина, а толерантність обмежується правами, гідністю, цінностями. Заповідь толерантності – нульова толерантність до дискримінації та насильства.

На уроках фізики ліцеїсти вираховували, скільки вони отримають добра й теплоти навзаєм, і дійшли до висновку, що ця кількість обчислюється за формулою Q=cm∆T, де m – вагомість доброї справи, а ∆T – різниця кількості відданого добра й тепла очікуваного. Ця формула підтвердила висновок, зроблений на уроках літератури. А от питому теплоємність добра (коефіцієнт c), на жаль, вирахувати не змогли: багато чинників впливу.

Уроки географії допомогли з'ясувати межі розповсюдження добра й толерантності на Землі.

Гідність і свобода для українців - це не прості слова, а сенс життя багатьох. На уроках історії  згадували про події, що дали поштовх формуванню нової когорти особистостей, запалених не лише  національною  ідеєю, а й прагненням жити у вільній державі.

Під час уроків біології вивчали, як прояв доброти впливає на фізіологічний та психічний стан людини, як корисно піклуватися про братів наших менших.

Спілкуючись із психологом, ліцеїсти розібрали ознаки, риси та типи толерантності. Особливу увагу приділяли формуванню толерантного ставлення до думки іншого. Навчалися ненасильницькому методу спілкування, розбирали кейси. На заняттях діти переконалися, що ми різні, але завжди можемо порозумітися.

Із початком пандемії посилилася недовіра та упередження один до одного. Щоб згуртувати дітей та педагогів, щоб відчути єдність та нашу різноманітність, ми поєднали тиждень толерантності з кольоровим тижнем. Уроки, конкурси, фотовиставки, змагання розвивали творчість школярів, учили бути спостережливими, дружніми, толерантними, кмітливими та креативними.

Закінчився «Тиждень толерантності» символічно - Днем Гідності та Свободи.

Життя неповторне, його треба цінувати!
І хай у кожного воно буде барвисте, світле й чисте!!

Фотозвіт події

Практичний психолог Галина Орлова

Коментарі

Фонд Выпускников